Close
Du har ingen varer i handlekurven.
Søk

Salgs- og Leveringsbetingelser

Følgende vilkår gjelder for alle leveranser fra 4Sound.no, så lenge det ikke er inngått andre skriftlige avtaler mellom kjøper og 4Sound.



Bestilling

På 4Sound.no kan du kun bestille varer som er tilgjengelig på vår hjemmeside. Når du handler i 4Sounds nettbutikk inngås avtalen på norsk. Hvis du ønsker å motta en kopi av din ordrebekreftelse kan du logge inn på siden eller sende en e-post til web@4sound.no.

Vi gjør oppmerksom på at software som lastes ned digitalt ikke kan returneres når varen er levert (sendt pr. e-post). Hvis du ønsker å følge din ordres status må du være logget inn når du bestiller. Vi kan ikke registrere ordre på din bruker etter bestilling.



Betaling

I vår nettbutikk kan du betale på følgende måter:

  • Kredittkort (Visa og Mastercard): Betaling med kredittkort hos 4Sound er trygt og enkelt. Betaling foregår via Easy Dibs for best mulig sikkerhet.
  • Faktura: Betal innen 14 dager eller 45 dager (29 kr fakturagebyr) etter at varen er sendt. Eventuelle fakturagebyr kommer i tillegg til vanlig frakt. (kun for privatperson)
  • Finansiering: Utsett betalingen eller del opp betalingen og betal litt hver måned - En oversikt på betalingsmetoder og betingelser finner man i kjøpssekvensen.

*Alle priser er inkl. norsk moms.

Er betalingen gjennomført med debet/kredittkort vil du bli trukket først når din ordre er sendt fra vårt lager. Pengene er kun reservert i tiden fra bestillingen er lagt inn til varen er sendt.

For bedrifter:

  • Per i dag kan man ikke sjekke ut på vår nettside med bedriftskonto. Fakturaene våre sendes ut med Afterpay som går til privatpersoner. For å handle som bedrift kan man sende oss en e-post til web@4sound.no og vi kan gjøre en kredittsjekk. Kommuner o.l. trenger ikke kredittsjekkes. Vi kan sende faktura som EHF og på E-post. Ordre opprettes manuelt, men behandles og sendes ut på vanlig måte.


Frakt og levering

Når alle varer er på nettbutikklager: Som hovedregel ekspederes og sendes bestillingen innen en til tre virkedager så lenge alle varer er tilgjengelig på vårt nettbutikklager. Sendingene håndteres som hovedregel av Bring og Posten. Når ikke alle varer er på nettbutikklager: Hvis du bestiller en vare på hjemmesiden som ikke er på vårt sentrallager, skaffer vi varen fra vår leverandør. Det må beregnes en leveringstid på mer enn fire virkedager på varer som ikke er på hovedlager. Forventet leveringstid kan også være opplyst på 4Sound.no under varekortet. Du må gjerne kontakte oss via web@4sound.no for informasjon om leveringstid.

Frakt og priser:

 

Vi tilbyr frakt fra 49,- og oppover. Fraktpris avhengiger av vekt og størrelse på vare.

  • 49,- pakke i postkasse
  • 159,- sendes til nærmeste servicekontor
  • 249,-hjemlevering
  • 1090,- for stykkgods og varer over 35kg

Bestilling fra utlandet: Det er per dags dato ikke mulig å bestille fra utlandet. Vi tar forbehold om at det kan forekomme feil i lagerstatus.

We do not ship outside of Norway. 



14 dagers retur (dette gjelder kun for kjøp på 4Sound.no) 

Er du ikke fornøyd med kjøpet kan du returnere dette til oss innen 14 dager fra mottaksdato. Returer sendes på kjøpers regning.

Når vi har mottatt varen i retur vil vi betale hele beløpet tilbake til deg.
Ved bankoverføring garanterer vi en behandlingstid på 5-10 virkedager. Har du betalt for varene med kredittkort blir pengene overført tilbake på; samme bankkort du brukte til å betale med. Har du valgt faktura som betalingsmetode vil fakturaen krediteres. Om fakturaen allerede er betalt blir pengene overført til samme konto og betalingsmetode som ble brukt ved betaling.

F.eks. dersom man har betalt med gavekort/tilgodelapp så vil du få tilbakebetalt beløpet som gavekort/tilgodelapp.

Returretten forutsetter at varen sammen med originalemballasje returneres i samme stand som den ble levert. Vi tilbyr ingen retur på programvare med brutt forsegling, download-varer, blåseinstrumenter, In-ear, spesialbestilte og skreddersydde produkter, dette gjelder også fysiske produkter med brutt forsegling der det medfølger programvare.

Før du returnerer produktet: For at din retur skal være gyldig må du huske å fylle ut angrerettskjemaet som du skal ha mottatt ved bestilling, den skal legges det med forsendelsen i tillegg til kvittering. Blir ikke dette gjort vil behandlingstiden på returen bli betraktelig lenger.

Vi tilbyr 14 dagers retur i våre butikker mot tilgodelapp eller bytting (ingen tilbakebetaling)

Klikk og hent betales i butikk og 14 dagers åpent kjøp gjelder heller ikke for dette.

Angreskjema kan du laste ned her



Viktige anbefalinger:

  • Spar på originalemballasjen. Du som kunde er ansvarlig for produktet under transport tilbake til oss, varen må pakkes forsvarlig.
  • Varen(e) skal alltid returneres i den opprinnelige produktpakningen og transportemballasjen den ble levert i.
  • Varen/e skal være komplett. Det innebærer at alt tilbehør slik som kabler, bruksanvisning, batterier e.l skal være med i returen.
  • Dersom returen ikke er komplett vil 4Sound fakturere for delen/e som måtte mangle.
  • Vi tar vare på kvitteringen for deg, men anbefaler sterkt at du selv tar vare på den også.



Garanti og reklamasjon

4Sound følger norsk kjøpslov og har derfor 2 års reklamasjonsrett. På varer som er ment å vare vesentlig lenger er reklamasjonsretten 5 år. Det er din kvittering som gjelder som reklamasjonsbevis, så pass godt på den.

Reklamasjonen faller bort dersom feilen skyldes forhold forårsaket av kjøperen, inkludert feilaktig installering av programvare, ulykke eller misbruk av produkter, feil bruk av disse eller manglende vedlikehold. Dette gjelder også skade på instrumenter grunnet tørking, fuktighet og temperaturendringer.

Unntak fra 24 måneders reklamasjon:

  • Unntatt fra 24 måneders reklamasjon er brukte varer, samt strenger, batterier, forsterkerrør, cross-fadere og andre slitedeler.

Her henviser vi til forbrukerkjøpsloven. Når du kjøper disse produktene har du selvfølgelig reklamasjonsrett i henhold til forbrukerkjøpsloven. Dette betyr at du enten kan få dem reparert, erstattet, pengene tilbake eller reduksjon i pris, avhengig av den konkrete situasjonen.

Det er et krav at klagen er berettiget og at mangelen ikke skyldes feil bruk av produktet eller annen skadelig atferd.

Hvor raskt bør jeg reklamere?

  • Du må klage innen "rimelig tid" etter at du har oppdaget skaden på produktet.
  • Hvis du reklamerer innen to måneder etter at mangelen er oppdaget, er kravet alltid betimelig. Vanlig praksis er å melde ifra så fort skaden er skjedd.



Varen min må på service:

Kontakt oss på web@4sound.no for å motta returlapp til din service. Ta også kontakt med oss for å gi en feilbeskrivelse av varen. Vi vil deretter avgjøre om vi sender varen på service eller om du får ny vare. Frakt betales av 4Sound.

Vi vil som oftest be om å få tilsendt en video eller bilde der feilen på produktet er tydelig, før vi behandler reklamasjonen. Dette for å forhindre reklamasjon på et produkt det ikke er noe galt med.

Før du returnerer servicen:

  • Ta kontakt med oss for å motta returlapp, serviceseddel med feilbeskrivelse, legg serviceseddelen med forsendelsen i tillegg til kvittering.

Bemerk! Vi aksepterer ikke pakker som sendes pr. postoppkrav eller lignende. Husk at produktet alltid skal returneres i beskyttende emballasje.



Personlig informasjon

For å fullføre en ordre i nettbutikken vår må du oppgi følgende personlige opplysninger:

  • Fullt navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-postadresse

Denne informasjonen vil vi bruke for å levere varene til deg. Informasjonen blir registrert hos 4Sound og lagres på ubestemt tid.

Informasjonen vi lagrer er:

  • Fullt navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-postadresse
  • Hvilke produkter du har kjøpt og når du kjøpte dem

Informasjon gitt til 4Sound vil ikke bli videreformidlet eller solgt til tredjepart. Personopplysninger blir registrert hos GH4S AS. Ved innsamling av personlig informasjon gjennom vår nettside sikrer vi at det alltid skjer med ditt uttrykkelige samtykke, slik at du er informert om nøyaktig hvilke opplysninger som samles inn og hvorfor.

Som registrert hos GH4S AS har du alltid rett til å protestere mot registreringen. Du har også rett til å inspisere informasjon registrert om deg. Du har disse rettighetene ved personopplysningsloven, og spørsmål om dette bør rettes til GH4S AS via e-post til web@4sound.no.



Cookies

På 4sound.no brukes cookies for å optimalisere nettstedet og dets funksjonalitet, og dermed for å gjøre besøket så enkelt som mulig for deg. Du kan alltid slette cookies fra din datamaskin (hvordan avhenger av nettleseren din).



Statistikk

4sound.no benytter seg av statistikk. Dette betyr at et statistikksystem samler informasjon som kan gi et statistisk bilde av hvor mange besøkende en nettside har hatt, hvor de kommer fra og i hvilken del av dette nettstedet de logger ut m.m. På www.4sound.no brukes statistikken til å optimalisere nettstedet og dets funksjonalitet.



Sikkerhet

4Sound har ikke tilgang til kortnummer eller personnummer du oppgir ved betaling. Vi har kun mulighet for å kansellere kjøpet, eller endre beløpet på ordren til et mindre beløp. Barn og unge under 18 år Du skal være fylt 18 år for å handle på 4Sound.no. Vi inngår ikke avtaler med mindreårige (under 15 år) uten foresattes godkjennelse.



Forbehold

Det tas forbehold om trykkfeil, feil på nettsiden, lagerfeil, feil i spesifikasjoner eller priser som en følge av manglende oppdatering av nettsiden, på samme måte som det tas forbehold om prisendringer, kursendringer eller utsolgte varer.



Ansvar

4Sound påtar seg ansvar i henhold til gjeldende norsk lov.